• Inloggen RegioBank
  • Particulier
  • Zakelijk
Logo Floris'HandLogo Floris'HandLogo Floris'HandLogo Floris'Hand
  • Hypotheken
    • Bereken het zelf
      • Hoeveel kun je lenen?
      • Besparen op je hypotheek?
      • Wat is je woningwaarde?
    • Jouw woonsituatie
      • Je eerste huis kopen
      • Een ander huis kopen
      • Ik heb een huis en …
    • Hypotheek voor…
      • Nieuwbouw
      • Senioren
      • Ondernemers
    • Meer informatie
      • Energiebesparing
      • Stappenplan hypotheekadvies
      • Actuele hypotheekrente
  • Verzekeringen
    • Wij zijn een onafhankelijk tussenpersoon. Wij adviseren, sluiten verzekeringen voor je af én wij zijn je aanspreekpunt in geval van schade.
    • Direct naar
      • Schade melden
    • Besparen?
      • Vraag aan: Verzekeringscheck (gratis)
    • Duidelijke informatie
      • Alle verzekeringskaarten
  • Bankzaken
    • Direct naar
      • RegioBank Dongen
      • Internetbankieren (inloggen)
      • Mobiel Bankieren app (download)
    • Meer informatie
      • Betalen, sparen en beleggen
      • Beleggen en kredieten
    • Lees meer over…
      • Onze overstapservice
      • Sparen voor kinderen
  • Pensioenen
  • Jouw leven
    • Mediation
    • Relatie
    • Wonen
    • Werken
    • Kinderen
    • Ondernemen
    • Overlijden
  • Over ons
    • Bij Floris’Hand regelen we alles voor je hypotheek, verzekeringen en bankzaken. Ons advies kan je dan ook veel voordeel opleveren in je maandlasten.
    • Ons team
      • Mensen die je verder helpen
    • Nieuws
      • Nieuws over ons
      • Recent branchenieuws
      • Nieuwsarchief
    • Werken bij Floris’Hand
      • Vacatures
  • Contact
✕
  • Home
  • Terug naar kantoor, maar hoe?

Dankzij het succesvolle vaccinatieprogramma zijn er heel wat lockdownmaatregelen versoepeld. Ook het advies om thuis te werken kan langzaam weer losgelaten worden. Maar dat betekent niet dat het oude kantoorleven weer automatisch opgepakt wordt. En ook niet dat iedereen dat wil.

Het was in de coronaperiode thuiswerken geblazen voor een groot deel van de Nederlandse werknemers. Dat was even wennen, maar beviel uiteindelijk veel mensen goed. Nu thuiswerken zoetjesaan minder nodig is, blijkt dat niet iedereen afscheid wil nemen van de thuiswerkplek. Uit een onderzoek van vakbond FNV blijkt dat slechts een op de tien werknemers weer volledig op kantoor wil werken. Een veel groter deel van 70 procent wil het liefst een combinatie van thuiswerken en op locatie werken. De overige 20 procent werkt bij voorkeur de volledige werkweek thuis.

Werken waar je wilt
Op dit moment kunnen uw werknemers nog niet afdwingen dat zij thuis kunnen werken. Maar dat kan veranderen. Er is een initiatiefwetsvoorstel voor de ‘Wet werken waar je wil’ ingediend als wijziging van de ‘Wet flexibel werken’. Het voorstel houdt in dat u een verzoek van uw medewerker om thuis te werken alleen nog mag afwijzen als er sprake is van zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen. Iets dergelijks geldt nu al voor parttime werken.

Thuis en kantoor combineren
Of de wet er nu wel of niet doorkomt, u doet er goed aan om te bedenken of en hoeveel ruimte u structureel aan uw medewerkers biedt om op een andere locatie te werken dan in het bedrijf. Een voordeel is dat u het wiel niet hoeft uit te vinden want het afgelopen jaar heeft u al ervaring op kunnen doen met de mogelijkheden en onmogelijkheden van thuiswerken. Nu is het de kunst om een hybride werkvorm te implementeren en de werkzaamheden zo te organiseren dat alles op rolletjes blijft lopen.

Voordelen en nadelen
Thuiswerkend personeel kan uw bedrijf voordelen opleveren. Zo blijkt dat een meerderheid van de thuiswerkers thuis productiever is dan op kantoor. Ook heeft u minder werkplekken nodig en kan de reiskostenvergoeding omlaag. Maar u maakt ook kosten als u uw medewerkers faciliteert om thuis een werkplek in te richten. Of dat goed gebeurt kunt u maar beperkt controleren terwijl u wel verantwoordelijk bent voor een veilige werkplek. En natuurlijk moet de IT – en de beveiliging ervan – optimaal zijn.

Nieuwe risicoanalyse
Als veel van uw medewerkers ook na corona thuis blijven werken, veranderen dus uw kosten en uw risico’s. Dat is een mooie aanleiding om contact op te nemen met ons kantoor. Want andere risico’s vragen om aanpassingen van uw verzekeringen. Wij maken graag een risicoanalyse van de nieuwe situatie en bespreken met u hoe u die risico’s het beste afdekt. Moeten er verzekeringen worden aangepast of zijn er nieuwe dekkingen nodig? Dan regelen we dat direct voor u.

Vestigingen

Floris'Hand Dongen
Bolkensteeg 21
Dongen
0162 - 37 22 37
KVK: 17227002
AFM: 1200935

 

Floris'Hand Udenhout
Kreitenmolenstraat 55
Udenhout
0162 - 37 22 37
KVK: 17226986
AFM: 1200935

Service

> Actueel
> Contact

 

welkom@florishand

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

 

Logo Financieel adviseur


Keurmerk financiële dienstverlening
© 2019 Floris'Hand. Alle rechten voorbehouden. Algemene voorwaarden · Privacy statement · Disclaimer Designed by designtopublish.nl
    • Particulier
    • Zakelijk